Hatalmas károkat okozott a vihar, de az összefogás ereje megmutatta, mire képes a Balatonon

2025. július 10. 09:36

A hétfői ítéletidő csaknem 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tud elindulni a Kékszalagon.

2025. július 10. 09:36
null

A hétfői vihar ellenére óriási mezőny és élénk, rekorddöntésre alkalmas szél várja az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet a jelentős károk ellenére hatalmas összefogás és elszántság jellemez – írja a 24.hu.

A Balatonon hétfőn végigsöprő, helyenként 130 km/h-s széllökésekkel járó vihar 

mintegy 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tudnak elindulni a versenyen.

A szervező Magyar Vitorlás Szövetség a balszerencsés hajósoknak tekintettel a vis major helyzetre, a már befizetett nevezési díjakat visszautalja. A nehézségek azonban példátlan összefogást hoztak a vitorlázók körében. Sokan segítik egymást a sérült hajók javításában, és azok a sportolók, akiknek a hajója versenyzésre alkalmatlanná vált, más csapatoknál kapnak lehetőséget a részvételre.

A nevezések száma meghaladta a 450-et, így közel 2500 vitorlázó áll rajthoz Balatonfüreden.

Az időjárás-előrejelzés szerint a verseny mindkét napjára élénk, erős, a tó tengelyére merőleges szél várható, ami rendkívül gyors futamot tesz lehetővé.

 

A szakértők és a versenyzők egyaránt úgy vélik, kedvező feltételek esetén megdőlhet az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty által 2023-ban felállított, 5 óra 3 perc 56 másodperces rekordidő is.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: MTI / Bodnár Boglárka

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. július 10. 11:41 Szerkesztve
Az idézett Fifty-Fifty is tudott indulni. Igaz kissé leeresztett nagy vitorlákkal. Lehet így is csúcs döntés lesz. Az RSM a nyomában, feljebb húzott nagyvitorlákkal kockáztatva.
Chekke-Faint
2025. július 10. 09:52
Még jó ,hogy Magyar Péter nem cuppant rá, hogy Tóni a hibás...DD
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!